Locations of Site Visitors

Weblog

Welkom op mijn weblog.
omdat er al zoveel kennissen en vrienden een weblog hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven.
In de nabije toekomst hoop ik deze weblog nog verder uit te breiden.

donderdag 15 augustus 2013

Terug blik op de 2 prachtige weken in India afgelopen Maart 2013

Terwijl heel India onafhankelijkheidsdag viert vandaag, wil ik u/jullie over onze reis/ontmoeting vertellen. Het was een hele bijzondere reis/ontmoeting! Als eerste wil ik iedereen nog eens hartelijk bedanken die ons dit hebben mogelijk gemaakt!! (als ik alles zou opschrijven...zou ik misschien wel iemand vergeten) Nadat we alles in kannen en kruiken hadden zijn we op dinsdag 5 Maart vertrokken naar Schiphol.............................................................. ...........................Het is al zeker 15 jaar geleden dat ik gevlogen had, toen ik het grote vliegtuig (A380)zag begon het wel te kriebelen weer. Ik was als een kind zo blij, Jelle zei:"Hou op anders komen we niet door de douane heen". Het was ook erg leuk om weer eens met Jelle (mijn man) samen te zijn. (we gaan nooit samen weg, we hebben 5 kinderen, dus een groot gezin)We vlogen van Amsterdam naar Dubai(p/m 7 uur vliegen) Dubai airport is een stad op zichzelf al, prachtig en groot. We moesten van de ene kant naar de andere kant, met de metro. Daar hadden we even de tijd om bij te komen. We konden even contact maken met Nederland. Van Dubai naar India. We vlogen (A340 jet)door naar Hyderabad de hoofdstad van de staat Andhra Pradesh (was 3uur en 40 min. vliegen). Het was zo mooi om India vanuit de lucht te zien, maar veilig te landen was nog mooier. Voet aan wal te zetten...heel bijzonder het voelde vertrouwd/thuis komen. Onze tolk met een vriend (Sandeep en Redy)stonden al te wachten. .............................
We hadden de tijd tot een uurtje of 5 pm. We hadden samen wat gedronken wat gegeten een portemonnee gekocht in een klein winkeltje en toen hebben ze ons op de trein gezet. ............................................................. ............................................................. Ons eind station was Ongole. Hij vertrok om 5 uur en we moesten 7 uur reizen. In de trein zaten we met nog een andere familie in de trein, gelukkig konden ze beiden goed Engels. We moesten wel even vertellen wat wij als toeristen in Ongole moesten, want zoveel toeristen gingen daar niet heen. Wij als onervaren (toeristen)hadden geen rekening gehouden met een warme maaltijd of broodje als avondmaal, dus we waren onze medepassagiers reuze dankbaar voor een hapje. Al gauw werd ik ook tante genoemd door hun dochtertje. Wel fijn zo'n vriendelijke familie te hebben tegenover ons, maar het was wel een avond trein, dus moeder en kind gingen een verdieping hoger liggen, maar de man bleef wakker voor ons want we wisten niet waar we eruit moesten.............................................................. .............................We kwamen in de buurt en we hadden al contact met een andere tolk die ons op zou wachten op het station in Ongole en toen de trein echt zachtjes begon te rijden zagen onze vriend Malli (en zijn vriend Haribabu). Hij rende mee tot de trein tot stilstand kwam en we bedankten de man uit de trein en Malli hielp ons met de koffers uit de trein en zo stonden we op het station. Het was rond de klok van 2 snachts. Je zou denken een verlaten station, maar nee er lagen mensen en kinderen te slapen op de grond en op de bankjes.............................................................. ..........................................................................................................................De taxi stond al klaar we werden mee genomen naar het hotel..................................................................................................................========================================================================================================================== * * * * * The Sarovar hotel * * * * * Na het in checken kregen we onze kamer aangewezen. Malli en Haribabu zeiden ga maar snel slapen, want morgen gaat het gebeuren. We hadden een kort nachtje, maar de bedden waren perfect. Zeer goed geslapen. Soms heb ik weleens na een goede nachtrust...waar ben ik welke dag is het, maar nu niet, ik wist nu ga ik mijn broers en zus ontmoeten. Na een lekkere douche genomen te hebben gingen we ontbijten. We zagen nergens broodjes, alleen maar dampende schotels...met vriendelijke mensen klaar om een bordje vol te scheppen. We hadden van de familie in de trein een lijstje gehad hoe we het beste rustig aan het scherpe eten konden wennen en daar hebben wij ons aangehouden de eerste 3 dagen.
Na het (warme) ontbijt nog even terug naar de kamer. Al gauw kregen we een telefoontje dat de jongens (Malli en Haribabu) stonden in de lobby te wachten. Wij naar beneden. Nou dat waren er geen 2, maar 4 tolken. Geweldig...dacht ik wen er maar aan dit is India! Ze vertelden dat de familie onderweg was. Zo konden wij kennis maken met de 2 andere tolken.
En opeens stonden kwamen ze binnen lopen...geweldig moment! ========================================================================================================================== Mijn zus(en zwager) .......................................................................................................................... en met mijn broers en schoonzussen (en Jelle) ========================================================================================================================== Het was een korte maar hele mooie ontmoeting het voelde vertrouwd! Na de lunch hebben we nog wat zitten praten over van alles en nog wat en daarna besproken wat de plannen voor de volgende dag waren. We werden uitgenodigd om naar het dorpje te komen waar ze ons zouden verwelkomen. We moesten wel vroeg komen. We namen afscheid maar de volgende dag zouden we elkaar weer zien. Zo hadden wij de tijd om onze Nederlandse familie te bellen en te vertellen over de eerste ontmoeting en dat we in een mooi hotel zaten. We gingen savonds vroeg slapen. De volgende dag was het vroeg opstaan, douchen en beneden stonden de jongens (Malli en Haribabu) ons al op te wachten. Onderweg wat bananen en flesjes water gekocht als ontbijt. .......................................................................................................................... In de taxi: onderweg naar mijn geboorte dorp! ========================================================================================================================== De volgende keer hoop ik verder te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten